大好きな音楽とバイクなどの話。  自転車好きですが最近仕事の都合も合って全然乗ってません。ですので、殆ど自転車の話題は無いです。コーヒーとビールとMacとiPhoneなど興味のある事などを書き留めてあります。


by blue_koichiro
カレンダー
S M T W T F S
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

お世話になったHALOSCANからメールが来た

思いだせば、、初めて使ったブログのシステムはiBlogでした。
まだブログを良く理解もしないで手探りで使い始めたのが最初だったな。。
そのタイミングでエキサイトのブログに出会って始めたんだと思う。。

そのiBlogで作っていたブログで使用していたコメントシステムのHALOSCANがいよいよ稼働が止まるらしい。今だにiDiskの中にiBlogで作ったブログが置いてあって今でもアクセス出来るのですが、、そこに書き込んでもらったコメントが無くなってしまうと言う事らしい。

今でもたまにiBlogでポストした記事にアクセスしたりするんだけれど、、多くはないけれどせっかくのブログへのコメントが無くなってしまうのは一抹の寂しさもあるものだ。

Haloscan is being shut down on: Mar 04, 2010
The Haloscan hardware and software is physically failing and we have no choice but to discontinue the service.

You are receiving this email because, according to our records, you have not yet responded to our previous correspondence about switching to Echo or exporting your comments.

If you are not using Haloscan or have already taken action to migrate off the system, then please feel free to ignore this email.

Otherwise, please provide your site address immediately so we can facilitate the switch and continue uninterrupted commenting services for you. Submit your URL now.

[PR]
by blue_koichiro | 2010-02-26 12:05 | computer